BOJKO, NEMOJ DA MI SE SMEJEŠ! Vučić izašao na binu, počeo da priča i odmah zastao! Zbog onoga što je rekao predsednik Bugarske pukao od smeha!

Predsednik Srbije Aleksandar Vučuć obišao je danas, pre svečanog otvaranja, poslednju deonicu Koridora 10 i istakao da je ponosan zbog završetka tog koridora o kome su, kaže, sanjale mnoge generacije.

Istočni krak Koridora 10
Istočni krak Koridora 10, Foto: Alo!

* Ceo istočni krak Koridora 10 ka Bugarskoj svečano je danas otvoren za saobraćaj, čime je zvanično obeležen završetak kompletne izgradnje Koridora 10 u Srbiji

* Njegova trasa je sada u potpunosti povezana sa šest traka autoputa, od Hrvatske i mađarske granice do Makedonije i Bugarske.

* Svečanosti prisustvuju predsednik Srbije Aleksandar Vučić, predsednica vlade Ana Brnabić i premijer Bugarske Bojko Borisov, predstavnici vlada dve zemlje, inostranih kreditora i kompanija koje su radile na ovoj deonici, kao i građani

12.46 Vučić se obratio na bugarskom jeziku

Predsednik Srbije poželeo je da se obrati i Bugarima koji žive u Srbiji, kao i gostima iz Sofije, pa je deo govora održao i na bugarskom jeziku.

- Bojko nemoj da mi se smeješ - rekao je predsednik Srbije gledajući u Bojka Borisova koji se s oduševljenjem smejao. Na kraju je i istračao do bine i izgrlio Vučića, a srpski predsednik je, na opšte iznenađenje, progovorio na tečnom Bugarskom i poručio da je ovo veliki dan.

- Živela Bugarska, živela Srbija, živelo naše prijateljstvo - rekao je.

12.23 Obraćanje predsednika Vučića

- Molim za još jedan veliki aplauz za Bojka Borisova i Milorada Dodika, koji je sa nama i kada nije lako. Hvala svim članovima vlada Bugarske i Srbije koji su pomogli da se ovo danas desi. Sreća je mala reč da opišem ono što osećam. Kada smo krenuli da menjamo zemlju hteli smo ovo, da se naše vreme meri kilometrima puteva, da budu vrednost. Nova osnova, i standard. Danas smo izgradili više tih kilometara nego za poslednjih 30 - 40 godina. Da bi ljudi mogli ne samo da odlaze, nego i da se vraćaju u Srbiju. Bugarska nam je bliža neko ikada. Danas smo se povezali putevima. Za nekoliko meseci će oni završiti poslednjih 12 kilometara do Sofije. Ali mi uskoro završavamo i gasovode, tzv "Balkanski tok". Time pokazujemo koliko smo napredovali.

Aleksandar Vučić
Aleksandar Vučić, Foto: Tanjug

Danas vidim ovde srećne ljude, ali da znate da nećemo stati ovde. Gradićemo bez prestanka da bi ova zemlja bila bolja. Da kažemo da smo stvrodili uspešnu i najlepšu zemlju na Balkanu. Želim da se zahvalim i Ani Brbanić i Zorani Mihajlović, svim ljudima u Koridorima koje sam često i kritikovao. Ali pre svega našim radnicima, koji su i po kiši i suncu radili veoma težak posao.

Danas slavimo 87 kilometara, dan kada je Srbija zabvila Koridor 10. Ovo je žila kucavica preko koje se odvija saobraćaj iz Centralne Evrope ka Bliskom istoku. VIše ljudi smo izgubili u Sićevačkoj klisuri nego u poslednjem ratu. Zato se danas radujem što će voziti modernim putem.

12.20 "Nek je sa srećom i da nema nesreća"

Premijer Bugarske Bojko Borisov obratio se okupljenima na otvaranju istočnog kraka Koridora 10.

- Zahvaljujem se na mogućnosti i časti poštovanom gospodinu Vučiću, gospodinu Dodiku i svim našim prijateljima. Mogu da kažem da, kao i u Nemačkoj, danas je pao "zid" između dve zemlje. Imamo luku Varnu i Burgas i do Istanbula nemamo prepreke, svakako bugarska industrija koristiće ovaj auto-put u celosti. Danas smo povezali Istočnu Evropu i Aziju. Nek nam je sa srećom i da nema nesreća i katastrofa - rekao je Borisov.

Svečanost je započela intoniranjem himne Republike Srbije "Bože pravde".

 

Aleksandar Vučić
Aleksandar Vučić, Foto: Tanjug

12.11 "Gde si bratko, dobrodošao"

Vučić i Borisov će zajedno oko 12 časova otvoriti tu važnu deonicu, a koja označava i završetak svih radova na Koridoru 10 kroz Srbiju.

"Gde si, bratko, dobrodošao", tim rečima je Vučić pozdravio Borisova.

Svečanosti će prisustvovati i premijerka Srbije Ana Brnabić, kao i ministri u vladama dve zemlje, predstavnici inostranih kreditora i kompanija koje su radile na ovoj deonici.

 11.55 Okupljaju se zvanice

Stigli su i Milorad Dodik i bugarski premijer Bojko Borisov, koje je Vučić dočekao i poslužio srpskim vinima.

11.52 - Bezbedno putovanje

Koridor 10 omogućiće bezbedno putovanje, ali i dalji ekonomski razvoj, rekao je Vučić.

Mnogo novca, rada, truda i energije je uloženo u izgradnju Koridora 10, ukazao je i zahvalio i čestitao svima koji su vredno i uspešno obavili svoj posao. Auto-putevi pored bezbednosti znače, kaže, i više inevsticija, fabrika, radnih mesta i privući će sve više putnika.

Policija, autoput
Policija, autoput, Foto: Tanjug

- To je za nas od ključnog značaja za rast ekonomije. Rastu nam prihodi za puteve, zato u investicioni plan možemo da ubacimo i 900 miliona evra za oko 5.000 kilometara lokalnih puteva - rekao je Vučić.

Ukupna dužina celog Koridora 10 u Srbiji iznosi oko 813 kilometara, a njegov istočni krak od Niša do Dimitrovgrada, ukupne je dužine 86,9 kilometara.

Deonice na istočnom kraku Koridora 10 koje se danas puštaju u saobraćaj su od Proseka do Crvene Reke, ukupne dužine 22,5 km: Prosek-Bancarevo 9,4 km, tunel Bancarevo oko 700 m, Bancarevo-Crvena Reka 12,4 km.

Ub-Lajkovac, Koridor 11
Koridor, Foto: Alo.rs

Na celom istočnom kraku od Niša do Dimitrovgrada urađeno je 87 mostova, pet tunela: Bancarevo, Sopot, Sarlah, Pržojna padina, Progon - ukupne dužine 2,6 km), pet saobraćajnih petlji, 12,5 miliona kubnih metara iskopa, nasipa od 9,5 miliona metara kubnih materijala i oko 780.000 tona asfalta.

Samo na deonici Prosek - Bancarevo ima 10 i 16 kosina.

Tunel Bancarevo, koji se takođe pušta u saobraćaj, opremljen je najsavremenijim sistemima koji omogućavaju bezbedan saobraćaj, a svim tim sistemima upravljaju obučeni timovi iz jedinstvenog Tehničko-operativnog centra, koji se nalazi kod tunela Bancarevo i iz kojeg se prati saobraćaj na još dva tunela na istočnom kraku - Sopot i Sarlah.

Ta deonica puta je posebno rađena, pa će se čak i kišnica prerađivati pre ispuštanja u korito Nišave.

Koridor 10
Koridor 10, Foto: D.S.

Na najtežoj deonici za gradnju na istočnom kraku Bancarevo-Crvena napravljena je i najkompleksnija konstrukcija - galerija na "Kosini šest".

Na izgradnju galerije utrošeno je 7.933 kubika betona i 3.219 tona armature, iIzvedeno je 132 šipova, a krovna konstrukcija je napravljena od monolitne ploče od betona debljine 1,3 metara.

Iznad galerije postavljeno još 80.000 kubika nasipa kao kontrateg da bi cela konstrukcija još čvršće osigurala autoput.

Galerija je povezana sa desnom cevi tunela Bancarevo koji je u ukupnoj dužini od 733 metara posebna atrakcija na istočnom kraku.

 

Najduži most je "most 13" na deonici Crvena Reka - Čiflik, koji prelazi preko Nišave i pruge Niš-Dimitrovgrad, a njegova dužina je 475 metara.

Na istočnom kraku je do sada bilo otvoreno za saobraćaj 65 km punog profila autoputa, od Crvene Reke do granice sa Bugarskom i 17,5 km paralelnog nekomercijalnog puta Bela Palanka-Pirot.

Ukupna vrednost izgradnje istočnog kraka Koridora 10 procenjuje se na oko 476 miliona evra, uključujući i dodatno izvedene radove kao posledica izmene projekata.

Istočni krak Koridora 10 povezuje Srbiju sa Bugarskom, ali je važna i kao tranzitni koridor preko kojeg se odvija saobraćaj između centralne Evrope i Turske ka Bliskom Istoku.

Koridor 10
Koridor 10, Foto: D.S.

Ovaj autoput povezaće dva okruga, Nišavski i Pirotski, sa oko 450.000 ljudi, velike privredne centre u ovom delu Srbije, Niš i Pirot, obezbediti lakšu vezu istočne Srbije sa najbližim aerodromom "Konstantin Veliki" u Nišu, kao i bolju vezu sa turističkim destinacijama u ovom delu Srbije, kao što je Stara planina.

Autoput je, pored povezivanja Srbije sa zemljama EU, važan i zbog veće bezbednosti u odnosu na magistralne puteve, kao i zbog očuvanja nacionalnog parka Sićevačka klisura.

Koridor 10 je jedan od najvažnijih panevropskih saobraćajnih koridora koji prolazi kroz Srbiju i povezuje Austriju, Mađarsku, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Bugarsku, Makedoniju i Grčku, čija je izgradnja počela još davne 1970. godine u bivšoj SFRJ.

Srbija je prvi put posle raspada SFRJ projektnom dokumentacijom predvidela mogućnost da se deo puta iskoristi kao prinudna pista za sletanje aviona.

Koridor 10
Koridor 10, Foto: D.S.

Na istočnok kraku Koridora 10 između pirotskih sela Vojnegovac i Sukovo u dužini od 2,3 km ostavljena je mogućnost da se bočna zaštitna ograda i signalizacija uklone kako bi put bio prilagođen sletanju aviona u posebnim situacijama.

Otvaranjem celog istočnog kraka Koridora 10 za saobraćaj neće više biti potrebe za naplatnom rampom kod hotela Nais niti u Doljevcu, već će ih zameniti bočne rampe: kod Malčanske petlje, na ulazu u Niš kod kasarne "Mija Stanimirović", kod Novog sela i kod Matejevca, kod Bele Palanke i Pirota.

Novoizgrađena deonica Prosek-Crvena reka imaće i dva parkirališta: Toplik i Crvenu reku.

Izgradnja istočnog kraka Koridora 10 počela je 2010. godine.

Podsećanja radi, predsednik Srbije Vučić je 18. maja u Vladičinom Hanu, kod mosta Vrla, koji je bio osvetljen u bojama srpske zastave, uz vatromet, svečano otvorio poslednju deonicu autoputa na južnom kraku Koridora 10 kroz našu zemlju, u dužini od 26,3 kilometra u Grdeličkoj klisuri.

Na ukupno 26,3 km u Grdeličkoj klisuri, na veoma teškom terenu, savladano je uspešno devet velikih kosina, izgrađena je petlja Predejane, dva tunela Predejane i Manajle ukupne dužžne 2,8 km i 36 mostova, ali i regulisano šest kilometara korita Južne Morave.

Bonus video

 

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi