SPADATE U GRUPU LJUDI KOJA NIKADA NE DORUČKUJE? Kada čujete kakav vam pakao sledi, nikada više nećete ujutru preskočiti obrok

Ako ste mislili da doručak nije najvažniji obrok u danu razmislite ponovo, jer stručnjaci tvrde da jeste.

Žena, bolest, bolensa žena, kijavica, zdravlje
Foto: Shutterstock/Ilustracija

Nutricionista Milka Raičević ističe da doručak obezbeđuje organizmu najviše energije za dan i da preskakanje doručka predstavlja veliki rizik za zdravlje.

- Preskakanje doručka često dovodi do kasnijeg prejedanja čime rizikujete niz drugih zdravstvenih problema. Veoma je važno u toku dana imati tri glavna obroka i jednu ili dve voćne užine. Važno je i šta jedete za doručak. Povrće je najbolji obrok, razne presne salate su pun pogodak za početak dana, kao i žitarice od celog zrna. Od mlečnih proizvoda treba jesti kiselo mleko, a nikako voćne jogurte. Dobar izbor za doručak je i smuti, ali treba znati koliko čega treba staviti, koliko vitamina, minerala, da li treba dodati nekog ulja, oraha. U svakom slučaju najbitnije je da sami spremate svoj doručak, a nikako da ga kupujete u pekari i raznim kisocima brze hrane - naglašava nutricionista.

ODMAH PRESTANITE DA HRANITE DECU OVIM Omiljeni slatkiši koje dajete mališanima su OPASNI PO ŽIVOT!

Istraživanje sprovedeno tokom 20 godina na uzroku od 6,5 hiljada Amerikanaca pokazalo je da osobe koje nikada ne doručkuju imaju 87 posto veći rizik od srčanog udara od onih koji to rade redovno.

Kada je u pitanju rizik od moždanog udara, on takođe raste kod osoba koje uvek preskaču doručak. Naime, takve osobe imaju tri puta veću mogućnost da dožive fatalni moždani udar u odnosu na one koji jedu u jutarnjim satima.

Doručak, hrana, obroko, jelo
Foto: Shutterstock, ilustracija

Zašto je preskakanje doručka po život opasna navika?

Grupa naučnika sa Univerziteta u Ajovi naglašava da se radi o više različitih uzroka, a jedan od njih leži u tome da preskakanjem doručka rizikujete pojačan osećaj gladi tokom celoga dana zbog čega u popodnevnim satima može da dođe do prejedanja.

Hronično prejedanje u kasnije doba dana vodi u gojaznost, a ono u niz bolesti i po život opasnih stanja. Osetljivost na insulin - hormon koji je povezan s gojaznošću i dijabetesom - takođe je smanjena tokom dugotrajnog jutarnjeg "posta", tvrde naučnici. Takođe, preskakanje doručka utiče i na druge hormonalne procese u organizmu što može da dovede do rasta krvnog pritiska. Na kraju, naučnici su utvrdili da što kasnije tokom dana počnemo da jedemo, to imamo veći rizik od povećanja nivo lošeg holesterola u krvi.

Stručnjaci za bolesti srca slažu se da je puno zdravija navika pojesti nešto odmah nakon buđenja.

"Postoje jasni dokazi da je navika konzumiranja uravnoteženog doručka direktno povezana s dobrim kardiovaskularnim zdravljem", naglasio je dr Imam, kardiovaskularni hirurg iz Univerzitetske bolnice "Stejten Ajland" u Njujorku.

Uprkos tome, sve više ljudi u zapadnome svetu svesno preskaču doručak, a naročito je to slučaj među mlađom populacijom. "Više od 28 odsto mladih u Americi svakodnevno preskaču doručak", upozoravaju naučnici.

 

Kako na duge staze ova navika uništava srce?

Da bi ovo saznali naučnici koji su sproveli istraživanje proučavali su navike 6.550 Amerikanaca starosti između 40 i 75 godina koji su umrli prirodnom smrću, u periodu od 1988. do 2011. godine. Otkrili su da je otprilike 19 posto ispitanih odgovorilo kako nikada nisu doručkovali ili su to činili vrlo retko.

SLABOST, ŽEĐ, NESVESTICA Prvi SIMPTOMI TOPLOTNOG DARA! Ukoliko usledi gubutak svesti, obavezno URADITE OVO!

Nakon analize svih prikupljenih podataka naučnici su ustanovili da navika preskakanja doručka povećava rizik od smrti vezane za bilo koji uzrok za 19 posto, odnosno za 87 posto kad je u pitanju smrt vezana uz bolesti srca i krvnih sudova, poput srčanog udara i moždanog udara.

LEK ZA CELO TELO! Ovaj prah je 100 puta jači od sode! Ubija bolove za samo 2 minuta!

 Autori istraživanja upozoravaju da nije važno samo da li ćete doručkovati, nego i šta ćete da doručkujete.

"Ako doručak znači slatko punjeno pecivo ili žitarice koje sadrže 20 grama šećera po porciji, teško je poverovati da bi ovakve prehrambene navike u jutarnjim satima na duge staze mogle pozitivno da utiču na zdravlje srca i krvnih sudova. Umesto toga, odaberite uravnoteženi doručak koji sadrži proizvode od celih žitarica, voće, orašaste plodove i visoko vredne proteine. Ukoliko započnete dan s hranjivim i uravnoteženim doručkom, veća je verovatnoća da ćete i ostatak dana birati zdravije namirnice", savetuju stručnjaci.

Dijeta, mršavljenje, kilogrami, ishrana
Foto: Shutterstock, ilustracija

 

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi