KAKO VAS NE BI PREVARILI! Vaša prava su mnogo veća od onoga što mislite - kada vam stigne paket možete odmah da ga otvorite!

Kako potrošači da ostvare svoja prava kada im roba koju su poručili stiže na kućnu adresu. Prilikom isporuke treba proveriti da li na proizvodu ima fizičkih oštećenja

 

Poštar
Poštar, Foto: Ana Paunković

U situacijama kada kupljena roba stiže na kućnu adresu, potrošači treba odmah da je provere i ukoliko ima nekih nedostataka, u roku od 24 sata to da prijave trgovcu. Tako će mnogo lakše moći da dobiju zamenu proizvoda i ostvare svoja prava.

Šef pravnog tima Nacionalne organizacije potrošača Srbije, Mladen Alfirović, upozorava kupce da se često dešava da se roba ošteti u transportu.

- Prilikom isporuke potrošači treba obavezno odmah da pogledaju da li je ambalaža narušena, a onda da otvore paket i vide da li na proizvodu ima nedostataka ili fizičkih oštećenja - ističe Alfirović.

- Ukoliko utvrde da postoji neki problem, važno je da u roku od 24 sata upute prigovor trgovcu, jer čim prođe više dana, veoma je teško u praksi dokazati da li je kupac fizički oštetio proizvod ili je tako isporučen.

On ukazuje da potrošači treba da vode računa i o tome ko isporučuje robu. U zavisnosti od toga, razlikuju se i njihova prava.

- Ukoliko isporuku obavlja služba dostave kompanije od koje je proizvod kupljen, kupac ima pravo da u prisustvu kurira otvori paket, proveri šta je dobio i najbolje je da na licu mesta prijavi svaki nedostatak - objašnjava Alfirović.

- U situaciji kada kurirska služba koju je angažovao trgovac dostavlja robu, potrošač nema mogućnosti da napravi takav uvid.

Tada kupac, ako ambalaža nije oštećena spolja, mora da potpiše da je robu primio u ispravnom stanju. Tek onda može da otvori paket i ako vidi da ima nekih nedostataka, što pre, u roku od 24 sata, treba da uloži prigovor i kurirskoj službi i pošiljaocu, a u najvećem broju slučajeva je to trgovac.

- Pošiljalac je odgovoran za pakovanje, on mora da obezbedi adekvatnu ambalažu - ističe sagovornik "Novosti". - Potrošač koji je primio robu ulaže prigovor kurirskoj službi i obaveštava pošiljaoca, odnosno prodavca koji je poslao proizvod.

Sve velike kompanije imaju sopstvenu službu dostave, dok manji trgovci angažuju kurirske službe.

ODMAH OTPAKUJTE ROBU

ČESTO se dešava da kupci nisu prisutni kada roba stigne i neko drugi primi paket ili ga ne otvore odmah.

- Uglavnom su to situacije kada se renovira stan i tada se obično nabavlja bela tehnika - kaže Mladen Alfirović iz NOPS-a. - Roba ostane neotpakovana dve-tri nedelje, a kada potrošači kasnije otvore i primete nedostatke ne može se dokazati čija je to krivica, da li ju je kupac oštetio ili se to desilo u transportu.

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi